Thursday 15 October 2020

"Jangan Bagi Dia Lari!" - Lelaki Pukul Anggota Bomba, Rupanya Kantoi Bawa Pisau Dalam Kereta & Positif Dadah

Viral di media sosial seorang lelaki berusia lingkungan 30-an memukul anggota Bomba di lokasi kemalangan. 

Menurut sumber, kemalangan yang membabitkan beberapa buah kenderaan itu berlaku pada pagi tadi di Jalan Suakasih di Bandar Tun Hussein Onn (BTHO) menghala ke Cheras Selatan. 

Difahamkan, kereta yang dipandu oleh lelaki terbabit melanggar tiga buah kenderaan lain dan terbakar di tepi jalan. 

Sepasukan anggota Bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat BTHO datang ke lokasi dan memadamkan kenderaan terbakar itu. 

Namun ketika sedang menjalankan tugas, lelaki terbabit datang ke arah keretanya yang terbakar tetapi dihalang oleh beberapa anggota Bomba. Juga kedengaran suara beberapa orang awam yang meminta lelaki itu ditahan. 

Tidak berpuas hati, lelaki itu secara tiba-tiba memukul salah seorang anggota Bomba menyebabkan rakan setugas dan orang awam yang menyaksikan kejadian itu terus menangkapnya dari terus bertindak agresif. 

"Terdapat sebilah pisau dalam keretanya dan ini yang membimbangkan anggota-anggota bomba dan polis," katanya. 





Lelaki pukul bomba didapati positif dadah

SEORANG lelaki ditahan selepas memukul seorang anggota bomba yang sedang menjalankan kerja pemadaman melibatkan sebuah kereta yang terbakar di Jalan Suakasih, Bandar Tun Hussein Onn, Selangor.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Mohd Zaid Hassan berkata, kejadian berlaku kira-kira pukul 10.40 pagi tadi.

“Ketika itu, anggota bomba sedang memadam kebakaran sebuah kereta yang terlibat dalam kemalangan dan suspek telah datang serta mengaku sebagai pemilik kereta

“Saspek kemudian mahu menghampiri keretanya namun telah dihalang oleh pegawai bomba yang meminta suspek untuk bertenang dan memberi kerjasama,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut Mohd. Zaid, suspek kemudian secara tiba-tiba bertindak agresif sebelum meluru ke arah anggota bomba dan menumbuk lengan sebelah kiri anggota bomba tersebut.

Sumber: https://ift.tt/2gIXi2a & https://ift.tt/2tbEBw2



from Sehinggit Media News https://ift.tt/3nQhTSd
via IFTTT