Tuesday 27 December 2016

KESIANNYA, Simpan Duit RM 17,400 Dalam Tempayan, Tapi Dimakan Tikus

KESIANNYA, Simpan Duit RM 17,400 Di Rumah, Tapi Dimakan Tikus

duit

Memang sia-sia simpan duit berbelas ribu apabila kesemua duit yang disimpan itu akhirnya menjadi makanan tikus.

Wang sejumlah 27,000 yuan atau RM17,400 telah disimpan oleh seorang wanita dalam tempayan.

Tempayan itu kemudiannya telah disorok di sebuah gua di Yulin, wilayah Shaanxi.

Wanita berusia 51 tahun itu kemudian kembali ke gua tersebut untuk mengambil wang yang dikumpul bagi membayar kos perubatan anaknya.

Malangnya, dia terkejut melihat duitnya hancur dimakan oleh tikus.

Ini komen wanita malang ini:

“Saya buta huruf, memang tidak mungkin dapat ke bank untuk menyimpan wang.

“Saya menyangka cukup selamat jika wang disimpan dalam tempayan seperti ini. Memang saya tidak menyangka ini boleh berlaku,”

Bagaimanapun pihak bank menyarakan wanita tersebut menyambung semula duit untuk ditukar di bank.

Pengajaran dari kisah ini ialah simpanlah duit di dalam bank.-PENMERAHDOTCOM

The post KESIANNYA, Simpan Duit RM 17,400 Dalam Tempayan, Tapi Dimakan Tikus appeared first on PenMerah.com.



from PenMerah.com http://ift.tt/2hmmUhS
via IFTTT