Thursday 31 October 2019

Dulu Pakai Kereta Kancil, Kini Tauke Ayam Mampu Beli Audi Hasil Titik Peluh


Disebalik kejayaan seorang suami yang hebat pasti ada isteri yang sentiasa memberi sokongan dibelakangnya. Tuhan menciptakan setiap manusia hidup berpasangan dan saling memerlukan satu sama lain demi kebahagiaan rumah tangga.

Baru-baru ini, seorang lelaki yang dikenali sebagai Lan berkongsi di laman Facebook mengenai pengalaman bersama isterinya, Nur Amyza Ismail yang bersusah payah dalam usaha membangunkan perniagaan ayam segar milik mereka.


Dari Kancil guna Audi

“Tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yang tahu. Ketika kita berada dibawah kita kena buang sifat yg tidak baik dan kita kena yakin kita pun mampu berjaya”.


“Ketika kita berada diatas jgn kita persendakan mereka yg berada dibawah kerana kita tidak tahu mereka pun mampu berjaya seperti kita kerana hanya dengan kuasa Allah SWT…

“Mampu merubah segalanya. Kun fa ya kun,  maka terjadilah seperti yang di kehendaknya. Allah SWT Maha Pemberi rezeki kepada yang rajin berusaha,” ujarnya.


Menerusi posting berkenaan, ramai netizen turut tumpang gembira dan memberikan kata-kata positif serta berharap agar pasangan suami isteri itu terus berjaya dalam menguruskan perniagaan mereka.

Moga berjaya dunia akhirat!


Semoga sentiasa murah rezeki


Bangga anak Melayu berjaya!


Sumber : Lan Berkat Ilahi via www.ohmymedia.cc


from Sehinggit Media News https://ift.tt/2BWzKjB
via IFTTT