Monday 28 October 2019

Dibuang Keluarga Kerana Rupa Pelik, Lihat Cara Pemuda Ini Balas Dendam Pada Dunia


Sekali pandang, pasti anda bersetuju sekiranya kami menyatakan bahawa rupa lelaki ini pelik dan unik. Namun, ia sebenarnya berpunca daripada kelainan genetik yang disebut Sindrom Treacher Collins. Jadi, ia bukanlah hodoh dan pelik. Ia digelar sebagai istimewa dan unik.

Lelaki yang anda lihat ini bernama Jono Lancaster. Namun, malang bagi Jono kerana diabaikan keluarga akibat rupanya yang pelik. Sejak dari kecil, dia hidup tanpa kasih sayang dan dibuang oleh keluarga.


Kehidupan masa lalu Jono sungguh menyedihkan. Bagaimana Jono boleh memberi inspirasi kepada penderita Sindrom Treacher Collins?

Jono telah hidup lebih 30 tahun dengan kelainan genetik Sindrom Treacher Collins. Pelbagai liku-liku kehidupan yang telah dilalui olehnya.


Meskipun telah dibuang oleh orang tuanya, seorang yang berhati mulia, Jane Lancaster telah mengambil Jono sebagai anak angkat. Sejak dari itu, kehidupan Jono lebih tenteram dan menggembirakan.


Jono juga mengalami masalah di sekolah di mana rakan-rakannya sering mengejeknya dan takut untuk mendekatinya kerana bimbang penyakitnya itu akan merebak. Budak-budak. Haha!


Namun, Jono tetap tabah meneruskan kehidupan. Pernah sekali Jono kerja di bar, namun tidak bertahan lama kerana rupanya.



Selepas tamat diploma di bidang olahraga, Jono menjadi instruktur fitness. Pekerjaan ini membuatkan Jono lebih percaya kepada dirinya. Malah, dia berjaya memikat seorang wanita yang bernama Laura Richardson yang kemudiannya menjadi isterinya.

Jono dan isteri

Kini, Jono merupakan seorang guru dan motivatior yang memberi pendedahan kepada umum mengenai Sindrom Treacher Collins.

Jono juga pernah muncul dalam wawancara BBC. Dalam wawancara itu, dia menyatakan mahu mereka yang mengalami nasib yang sama sepertinya agar percaya kepada diri sendiri. Semua yang kita ingini dalam dunia ini boleh tercapai dengan keadaan apapun.

Bersama organisasi Love Me, Love My Face Foundation, Jono berhasil mengumpulkan banyak dana untuk membantu mereka yang menghidap Sindrom Treacher Collins.
















from Sehinggit Media News https://ift.tt/2JrGhGT
via IFTTT