Friday 22 June 2018

Tun M Ditanya Bila Nak Lawat Beijing Pula. Ini Jawapan Sempoi Tun Mahathir Buat China Cuak


Selepas kejayaan beberapa pelaburan bernilai bilion dolar dengan Jepun termeterai, wartawan tanya Tun Mahathir, bila nak lawat Beijing pula? Ini jawapan sempoi Tun Mahathir buat China terus cuak.

HANYA MELAWAT JIKA ADA WAKTU LAPANG

Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau akan melawat Beijing, China bila mempunyai kelapangan.

“Saya telah diundang oleh Beijing.

“Saya mahu ke Jepun kerana mahu hadir sidang berkaitan masa depan Asia, yang saya lakukan setiap tahun.

“Saya akan lawat Beijing bila ada kelapangan,” katanya ketika ditanya rancangannya untuk melawat China tidak lama lagi.

Mahathir sedang berada di Jepun untuk lawatan rasmi ke Negara Matahari Terbit itu. (Sumber: Malaysiakini)


RESPONS NETIZEN

“Inilah diplomasi senyap…hebat mainan catur Tun….insyallah bantuan Allah pasti tiba”

“Akan pergi bila ada masa lapang. Tentu China rasa tak sedap hati dengar ni. Padan muka China.”

“China pasti tergugat disebabkan Tun Mahathir ke Jepun, ‘musuh ketat’ China terutama dlm ‘Trade War’ masakini. Tambahan pula, banyak projek berkaitan China ditahan dan dibatalkan oleh Tun Mahathir, selaku pentadbir kerajaan baru. Things getting hot and hotter..”

“Diundang ya. Bukan Tun M nak jual negara “

“Hahahaa….cantik ayat Tun dalam maksud nya itu…saya setuju dengan jawapan Tun.”

“Namun ada jugak org yg tlg economy America …..hahahaha”




from Sehinggit Media https://ift.tt/2MLtr6y
via Merah Hati Cintaku