Friday 23 February 2018

Suami Sibuk Main Game, Isteri dan Anaknya Meninggal Dunia Kerana Kecuaian Ini!


Siapa sangka hanya gara-gara suami sering bermain game di handphone nya anak serta isterinya boleh meninggal dunia. Seperti yang terjadi pada pasangan ini.

Menurut cintawanita, nama pasangan itu disamarkan bernama Dika dan Anisa telah bernikah selama setahun lebih.

Anisa sendiri telah berusia 24 tahun dan Dika berusia 22 tahun. Selama berkahwin, Anisa sudah tahu bahwa Dika ini masih seperti remaja yang suka diperhatian dan bermain.

Tapi dia masih berharap dengan kehamilannya sekarang ini boleh membuatkan Dika menjadi lebih dewasa dan mula memberi perhatian kepadanya. Tapi sayangnya, Dika masih belum berubah.

Anisa pun akhirnya angkat tangan terhadap tabiat buruk Dika dan berharap setelah anaknya lahir, Dika dapat mengurangkan tabiatnya ini.

Akhirnya bulan ke 9 kehamilan Anisa pun tiba, kelahiran sang buah hati pun sudah di ambang pintu.

Pada hari itu, Anisa merasakan sakit yang luar biasa pada bahagian perut dan pinggangnya. Anisa pun meminta Dika untuk mengantarkannya ke hospital pada ketika itu.

Tapi tak disangka, Dika telah menyuruhnya menunggu 5 minit lagi kerana games yang dia mainnya akan menang.

Akhirnya Anisa pun menunggunya, 5 minit yang dijanjikan pun menjadi 30 minit. Kerana kesal, Anisa pun memadamkan semua elektrik di rumah dan memaksa Dika untuk segera menghantarnya ke hospital.


Akhirnya dengan terpaksa dan agak sedikit kesal, Dika pun mengantar Anisa ke hospital.

Di hospital, Dika pun masih meneruskan games yang dia mainkan, seolah-olah tidak peduli dengan kelahiran anaknya sendiri. Akhirnya proses kelahiran anak mereka pun berjalan dengan lancar dan anak laki-laki mereka lahir dengan sihat.

Mama Dika pun datang dan begitu senang melihat cucunya sudah lahir dengan sihat.

Setelah melihat cucunya sebentar, mama Dika pun pulang ke rumah untuk memasak bubur untuk Anisa supaya dia cepat pulih dari keadaannya.

Namun siapa sangka, tak lama setelah mama Dika pulang, bayi lelaki mereka yang baru saja lahir tiba-tiba mengalami komplikasi pada saluran pernafasannya.

Saluran pernafasan bayi mereka tersumbat dan menyebabkan bayi itu muntah darah dan akhirnya meninggal dunia!

Anisa yang mendengar hal ini pun terkejut bukan main dan seperti histeria. Akibat dari itu, Anisa pun pengsan dan mengalami pendarahan cukup dahsyat.

Setelah berusaha sebaik mungkin oleh pihak hospital, Anisa pun meninggal dunia. Setelah mendengar berita yang mengejutkan ini, Dika pun terkejut bukan main.

Dia pun membuang hpnya ke lantai dan menangis teresak-esak kerana menyesal tidak menjaga kedua isteri dan anaknya pada saat mereka memerlukannya.

Dia pun menyalahkan dirinya sendiri kerana tidak menjadi ketua keluarga yang baik dan hanya asyik bermain games.

SUMBER : www.wajibbaca.com


from Sehinggit Media http://ift.tt/2HHJ3W3
via Merah Hati Cintaku