Thursday 19 January 2017

5 Rahsia Paling Jimat Untuk Hilangkan Jeragat & Jerawat

166-side

JERAGAT MIMPI NGERI WANITA..

FAKTOR JERAGAT 💠

💥Kesan daripada penggunaan produk yang mempunyai merkuri tinggi. Apabila stop penggunaan produk ni, habis rosak muka

💥Pendedahan kulit pada cahaya matahari secara direct, menghasilkan pigmen melanin yang berlebihan untuk melindungi daripada pancaran UV sehingga menyebabkan pigmentasi.

💥Perubahan hormon selepas bersalin. Ramai wanita selepas melahirkan anak bintik JERAGAT mula naik satu muka!

 

6 SEBAB UTAMA JERAGAT ***************

Punca Jeragat 1 > Matahari Sinar matahari mengandungi sinar UV A & B yang menyebabkan kerosakan sel kulit. UV B merosakkan sel bawah kulit dan UV B pula sel luar kulit. Jadi, untuk hilangkan jeragat, punca utama jeragat ini mesti diatasi.

Punca Jeragat 2 > Kehamilan Kebiasaannya wanita hamil akan mengalami banyak masalah kulit. Ini memang disebabkan oleh keadaan hormon yang tidak menentu. Pada sesetengah ibu, jeragat akan pudar dan hilang selepas bersalin. Tetapi ramai juga terus mengalami jeragat.

Punca Jeragat 3 > Rawatan Hormon Kajian menunjukkan rawatan hormon (pil) yang mengandungi hormon estrogen dan/ atau progesteron, pertukaran hormon, implan banyak mengalami masalah jeragat. Punca jeragat ini drpd hormon menjadi tidak stabil terutama selepas mereka ambil perancang kehamilan.

Punca Jeragat 4 > Ubat- ubatan Pengambilan beberapa jenis ubat yang memberi ‘side effect’ pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan baru dengan aktif. Ini punca jeragat yang jarang kita sedar.

Punca Jeragat 5 > Wangian Pewangi, sabun wangi dan kosmetik yang menyebabkan tindak balas ‘phototoxic‘ juga adalah diantara punca terjadinya jeragat. Oleh dicadangkan untuk memilih produk atau ubat yang lebih natural seperti suplemen.

Punca Jeragat 6 > Hypothyroidism Ia juga dikenali sebagai keadaan dimana paras hormon tiroid rendah.

 

4 CARA PALING MUDAH PALING JIMAT UNTUK HILANGKAN JERAGAT” ~cara ke 4 yg paling mudah & paling berkesan . .

1.JUS LEMON ~membantu mengelupaskan kulit mati dan juga memudahkan pertumbuhan sel baru. >>>Celupkan kapas dalam jus lemon dan letakkan jus lemon pada muka biarkan selama 15 minit kemudian cuci muka dengan air sejuk. Amalkan sebelum tido.

2.BAKING SODA ~bagus untuk pengelupasan lembut minyak, kotoran dan sel kulit mati. Ia juga membantu mengekalkan keseimbangan ph kulit. >>>Campurkan sedikit air dalam sudu teh baking soda untuk membuat pes yang tebal. Sapu pada kawasan jeragat dan mencucinya selepas beberapa minit. Ulang dua atau tiga kali seminggu. (Jenis kulit sensitif tidak digalakkan guna baking soda)

3.OATMEAL ~bukan untuk dimakan sahaja, ia bekerja sebagai agen pengelupasan semulajadi dan mampu menyerap minyak berlebihan dan membuka liang. >>>Letakkan serbuk pes oatmeal yang dicampur dengan air. Biarkan selama 10 minit kemudian gosok pada muka. Amalkan dua kali seminggu sebagai rutin.

4.CUKA EPAL CIDER ~berfungsi seperti astrigen untuk mengeluarkan minyak berlebihan daripada kulit. Ia juga bersifat anti-bakteria untuk melawan jerawat. >>>Campurkan satu sudu cuka epal cider dalam satu cawan air. Letakkan pada muka menggunakan bola kapas. Biarkan selama 10 minit sebelum membilas muka dengan air suam. Cuba cara ini setiap hari atau beberapa hari setiap minggu.

 

KNP SALSABELLA SKINCARE NI SANGAT SESUAI? 

☑ Khasiat serbuk mutiara & pati ginseng membantu MEMUDARKAN JERAGAT dan BINTIK HITAM serta menyamakan kulit yang tidak sekata.

☑ Ianya HALAL, BEBAS MERKURI dan mengandungi bahan semula jadi serta mendapat KELULUSAN KKM

☑ Ia juga mengandungi vitamin & antioksidan yang membantu aliran KOLAGEN dan PEMUTIHAN kulit.

☑ KESAN SEAWAL 7 HARI BERGANTUNG PD KETEBALAN JERAGAT SIAPA YANG PERLU GUNA SALSABELLA NI???

1. Puan-puan yang ingin merawat masalah JERAGAT yang sudah lama bersarang di muka.

2. Puan-puan yang inginkan muka kembali LICIN, CANTIK dan BERSERI tanpa bintik hitam.

3. Puan-puan yang KURANG YAKIN, RENDAH DIRI apabila berdepan orang-orang sekeliling.

4. Puan-puan yang nak hilangkan BINTIK-BINTIK JERAGAT dan NODA HITAM yang muncul selepas melahirkan anak.

 

 SALSABELLA SKINCARE

100% ORGANIK

LULUS KKM

TANPA BAHAN KIMIA

MERAWAT & MENCANTIKKAN

MENGANDUNGI PELBAGAI VITAMIN UTK KULIT

 

Jom dapatkan sekarang!!!

📲0148399708

📲0148399708

📲0148399708

The post 5 Rahsia Paling Jimat Untuk Hilangkan Jeragat & Jerawat appeared first on PenMerah.com.



from PenMerah.com http://ift.tt/2iZZGSA
via Mudahnya Memasak Di Dapur