Thursday 8 February 2018

'Stop Selling This Stupid Whitening Products Girl' - Nabila Huda Sound Direct Seller Promote Produk Tak Bertempat


Tak salah nak mencari rezeki dengan cara meninggalkan komen berbentuk iklan promosi produk di akaun Instagram atau media sosial yang lain, tetapi pandanglah ke kiri dan ke kanan sebelum melakukannya. 

Tetapi adakalanya peniaga atau ejen produk kosmetik/kesihatan ini muat naik iklan di post yang tidak sepatutnya. Contohnya pemilik Instagram berkongsi sesuatu yang sedih, tiba-tiba ada pula komen "Nak putih? Visit IG kite, ada banyak diskaun.'. Pasti mengundang rasa nak delete saja komen seperti itu. 

Baru-baru ini, pelakon Nabila Huda turut mendapat komen dari seorang peniaga online yang mempromosikan produk pencerahan kulit. Bagaikan tidak sensitif dengan 'tuan rumah,' jadi inilah respon Nabila. 


"Kenapa nak putih kalau saya suka berjemur? I love my skin so much! 

"Stop selling this stupid whitening products girl. It's not good to your skin pada masa akan datang. Jangan biasakan diri ambil product putih ini semua. 

"Takkan nak kena depends on product sampai tua untuk maintainkan putih itu. Berbanggalah dengan kulit kita, nusantara! 

"Girls, kita dilahirkan dengan kulit yang paling cantik dalam dunia. Pergilah travel satu dunia, semua akan jatuh cinta dengan kulit kita," katanya. 


Dalam hidup ini, kita perlu hargai anugerah yang dikurniakan oleh tuhan kepada kita. Jangan memandai-mandai mengubah sesuatu yang sudah ditetapkan melainkan perlu dan untuk kesihatan. Tak usah terpengaruh dengan iklan-iklan produk kosmetik yang kebanyakannya membuatkan anda hilang keyakinan diri.

Sumber: The Reporter


from Sehinggit Media http://ift.tt/2BQIedY
via Merah Hati Cintaku