Friday 9 February 2018

Isteri Nak SUPRISE Suami Beritahu Dirinya PREGNANT, Alih-alih Suami Yang SUPRISE KAN Isteri Sampai Buat Hati Isteri Betul-Betul TERLUKA !!!


Hampir dua tahun perkahwinan kami. Tetapi masih belum punya zuriat. Suami bekerja sebagai tenaga pengajar di sebuah kolej swata dan saya hanya kerja sebagai kerani di syarikat kontrekter. Semua yang bernama wanita ingin mempunyai zuriat sendri. Begitu juga saya.

Sejak 6 bulan yang lalu keluarga mertua selalu memberi tekanan pada saya mengenai anak sehinggakan saya mengidap migrine yang teruk. Saya dan suami sudah cuba sedaya upaya. Macam-macam kaedah kami cuba tapi masih belum ada rezeki.

Pada May 2017, syarikat saya berkerja menghantar saya melawat cawangan syarikat di Johor Bahru. Selama seminggu lebih di sana, saya selalu lemah badan, mual-mual, jadi saya ke klinik untuk membuat pemeriksaan dan hasilnya Alhamdulilah saya hamil 2 bulan. Berita baik ini saya ingat bagitahu suami saya. Tetapi bukan melalui panggilan telefon. Saya nak hadiahkan pada suami pada hari saya balik dari Johor Bahru.

Setelah saya tiba di rumah Alhamdulilah keluarga mertua ada di sana. Hati saya terlalu “happy” untuk khabarkan berita baik ini. Sampainya saya di rumah semua tengah tidur petang. Saya terus masuk bilik. Apa yg saya nampak, Ya Allah kau kuatkan hatiku. Suami sendiri sedang bersama di dalam bilik sendiri.

Saya melulu masuk dan marahnya saya pada ketika itu. Ternyata suami sudah menghadiahkan kesakitan mendalam pada saya. Keluarga mertua yang terdengar saya memarahi suami terus ke bilik. Ternyata suami sudah 4 hari berkahwin tnpa pengetahuan saya. Hati saya hancur ketika itu, hanya Allah yang tahu. Berderai air mata saya. Sanggup buat saya begini.

Hadiah untuk suami hanya sekadar angan-angan. Saya terus tinggalkan rumah tu dan mengatakan “zuriat yang ada dalam perut Ayang ini tiada papa sabab papa dia nak kan zuriat lain”. Ya Allah hancurnya hati saya ketika itu. Keesokannya saya terima pangilan dari puan Hanifah dan ditawarkan untuk berkerja di Dubai. Tanpa berfikir panjang saya setuju. Mungkin dengan ini saya boleh melupakan segalanya dan membesarkan zuriat di sana.

Si suami selalu “call”, “whatsapp” meminta maaf dan mengatakan dia terpaksa kahwin sebab ingin menuruti kata ibunya. Saya buntu. Tolong beri saya pendapat untuk terus “stay” dengan suami atau pergi tnggalkannya. Tolong saya…

Sumber: Kuasa Viral


from Sehinggit Media http://ift.tt/2snlSge
via Merah Hati Cintaku