Sunday 28 May 2017

Bayi Lelaki Berbalut Dengan Suratkhabar Ditemui Di Dalam Tong Sampah Di Hadapan Rumah Penduduk Di Temerloh..


BAYI lelaki yang hanya dibalut dengan suratkhabar ditemui di dalam tong sampah di hadapan rumah penduduk di Taman Temerloh Jaya, Temerloh, hari ini menurut laporan Metro Harian

Bayi seberat kira-kira 2.5 kilogram itu ditemui seorang penduduk ketika pulang dari menunaikan solat Subuh dari masjid, 6.20 pagi tadi.


Penduduk, Khairuddin Yaakob, 56, berkata, bayi cukup sifat itu ditemui jirannya yang kebetulan melalui hadapan rumahnya.


"Sebaik dimaklumkan saya terkejut bayi yang dipercayai baru dilahirkan ada dalam tong sampah dan saya terus mengeluarkannya dan membersihkannya.

"Malam tadi saya ada dengar bunyi seakan tangisan bayi dan keluar memeriksa tong sampah ini sekitar 11 malam namun tidak menemui bayi ini. Ketika itu saya menyangka mungkin ia bunyi anak kucing," katanya ketika ditemui di rumahnya.


Menurutnya, bayi itu mengalami luka di bahagian kanan kepalanya dipercayai terkena sisa sampah tajam.

Katanya, dia terus memaklumkan kejadian itu kepada polis.


Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri Datuk Raja Shahrom Raja Abdullah berkata, bayi itu kini ditempatkan di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah untuk menjalani pemeriksaan.

"Saya dimaklumkan keadaan bayi itu dilaporkan stabil dan kita percaya bayi berkenaan baru dilahirkan sebelum dibuang berdasarkan keadaannya yang masih mempunyai tali pusat.

"Justeru, orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat mengenai kejadian ini diminta tampil memaklumkan kepada polis," katanya.


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2scoiJt
via IFTTT