Saturday 26 November 2016

Jutawan Habiskan RM6.6 Juta Bina Kubu Bawah Tanah Untuk Persediaan Armageddon


Beberapa jutawan telah membeli sebahagian besar kemudahan bagi mendapatkan perlindungan sewaktu perang nuklear dan bencana yang mungkin berlaku suatu ketika nanti atau lebih dikenali sebagai armegeddon.


Amerika Syarikat telah membelanjakan sebanyak 1.5 juta dolar "Earthship" atau kubu bawah tanah dan menegaskan bahawa tidak lama lagi akan menjadi satu keperluan untuk mengekalkan spesis manusia seperti kita untuk terus hidup di dunia ini.


Kawasan percutian berbentuk U dan pelik ini seperti yang dilaporkan boleh hidup dalam mana-mana iklim. Ia boleh digunakan untuk mana-mana bahagian dunia dan cukup-cukup untuk terus hidup dalam pengasingan semasa aktiviti pembersihan wabak penyakit atau bencana dari radiasi.


"Kami mempunyai beberapa orang yang memohon untuk dibinakan kubu bawah tanah untuk komuniti mereka dengan dewan bawah tanah terbuat dari senjata dan peluru," kata arkitek, Michael Reynolds.


Jika anda mempunyai belanja yang lebih ketat, beberapa kos serendah $100,000 diperlukan untuk membayar perbelanjaan penerbangan pasukan pembinaan ke United Kingdom.



Sejak bencana yang melanda loji kuasa nuklear di Fukushima Daiichi, Jepun pada tahun 2011 dan yang paling teruk sejak Chernobyl telah membuktikan keperluan ini.


Tiga letupan krisis nuklear yang disebabkan oleh tsunami selepas gempa bumi membawa kepada pembebasan bahan radioaktif dan kesannya boleh dirasai hingga kini.


Dinding-dinding tebal yang dibina pada kubu tersebut adalah terbuat daripada tayar kereta penuh dengan lumpur dan batu-batu kecil yang membentuk "bata bumi".

"Dinding galas pula dibentuk dan hampir tidak boleh dihancurkan," jelas Reynolds.

Rumah-rumah yang dibuat hampir keseluruhannya daripada bahan kitar semula termasuk kaca dan kayu dan "off-grid" iaitu suatu kuasa elektrik daripada panel solar dan turbin angin berhampiran dengan mereka adalah kalis gempa bumi.


Syarikat pembinaan yang mampan, Earthship Biotecture, yang berpangkalan di New Mexico, telah menghabiskan lebih daripada 40 tahun membangunkan teknik-teknik bangunan agar dapat bertahan lama.

Tetapi Reynolds menegaskan dilema pada zaman moden ini seperti penguncupan sumber alam, bencana nuklear dan letupan populasi bermakna satu kubu untuk hidup yang lebih diperlukan berbanding sebelum ini.


Beliau mahu mereka melaksanakan pembangunan kubu bawah tanah ini di seluruh dunia dan lebih suka melihat swathes futuristik yang membantu antara satu sama lain dan bukannya mementingkan diri mereka.

Beliau berkata: "Walaupun anda mempunyai perut untuk membunuh orang yang lapar yang datang selepas tomato anda, tidak ada dinding yang cukup dan senjata untuk melindungi anda dan tomato anda daripada semua dunia di sekeliling anda.


"Jika semua orang di sekeliling anda boleh mempunyai apa yang anda ada, mengapa mereka mahu untuk menyerang anda?".

Halangan utama untuk mewujudkan masyarakat kubu bawah tanah ini dan selain daripada tag harga yang datang daripada kerajaan dan "institusi perundangan," yang tidak mahu manusia untuk menjadi berdikari, katanya.

"Terdapat satu perjuangan berlaku untuk menyediakan rakyat dengan lebih banyak kebebasan demi menjaga diri mereka sendiri dengan cara yang menghormati dan memahami cara untuk di planet ini. Perjuangan ini adalah dengan penggubal undang-undang dan institusi kerajaan.

Terdapat kebimbangan yang semakin meningkat konflik nuklear di seluruh dunia di mana Jepun dan Korea Selatan sentiasa berjaga-jaga akan serangan dari diktator Korea Utara Kim Jong-un.


Sementara itu Rusia mengembangkan persenjataan mereka dengan kejayaan ujian roket yang ditembak dari kereta api nuklear.


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2fABRfo
via IFTTT