Wednesday 26 February 2020

Tak Semua Orang Dituntut Jadi Pemimpin, Tapi Semua Orang Dituntut Mengaji Ilmu Agama


Hari ini masuk hari keempat rakyat Malaysia menyaksikan perubahan landskap dan perkembangan politik negara yang masih belum menemui noktahnya.

Namun usaha Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah yang mahu menyelesaikan kemelut tersebut dengan cara paling diplomatik meraih pujian ramai.

Selain berjiwa rakyat, baginda dan Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah sering menjadi tumpuan rakyat jelata yang kagum dengan sifat keperibadian pasangan diraja tersebut.

Walaupun sibuk memerintah negara dengan jadual harian yang padat, baginda tidak lupa menunjukkan contoh dan tauladan terbaik sebagai ketua agama Islam.



Terbaru, dua keping gambar Agong dan Permaisuri dimuat naik seorang pengguna Facebook yang berkongsi kisah inspirasi baginda dalam menjadi pemimpin negara.

Pondok Ledang menggesa orang ramai menjadikan baginda sebagai contoh dalam mencari tujuan hidup dan kebahagiaan hati.



Bestnya kalau suami isteri dapat bersama mengaji ilmu agama. Balik mengaji singgah warung ngeteh bersama.

Isteri kena bagi semangat kepada suami untuk mengaji. Suami jangan lupakan isteri bila mengaji. Tak semua orang dituntut menjadi pemimpin. Tetapi semua orang dituntut mengaji ilmu agama.

Kesimpulannya, pergilah mengaji. Tuanku dan Permaisuri telah mencontohkan kepada kita tentang tujuan hidup dan kebahagiaan hati.

Sumber: Sumber : Pondok Ledang via https://borakdaily.com


from Sehinggit Media News https://ift.tt/2PuqOcp
via IFTTT