Tuesday 30 January 2018

Perlu Tak Pakai Bra Semasa Tidur? Ramai Wanita Salah Faham Perkara Ini


Berdasarkan satu kajian terhadap pengguna yang dilakukan oleh sebuah syarikat pembuat pakaian dalam, lebih daripada 80% wanita tidak memakai pakaian dalam semasa tidur, hanya sekitar 20% yang akan memakai coli semasa tidur.

Tetapi satu kajian terbaru di Jepun menunjukkan, secara umum setiap orang akan memutar badan 20-33 kali semasa tidur pada waktu malam. Buat mereka yang tidak memakai coli, proses memutar badan akan menyebabkan dada bergerak dan menyebabkan bentuk payudara longgar.

Memakai coli berwayar semasa tidur akan menekan payudara dan menjejaskan peredaran darah dan mengurangkan kualiti tidur. Ramai wanita menjadi keliru untuk memilih, sebenarnya adakah baik memakai coli atau tidak semasa tidur?

Buat wanita yang mempunyai payudara besar dinasihatkan memakai coli, sementara bagi mereka yang mempunyai payudara yang lebih kecil akan lebih selesa tidak memakainya ketika tidur.

Bagaimanapun, wanita yang payudara kendurnya dinasihatkan memakai coli. Namun, perlu diingat, jangan memakai coli berwayar semasa tidur. Memakai baju terlalu sempit atau kecil juga perlu dielakkan dan pilih coli yang selesa daripada kapas semula jadi.

Pakar bedah plastik berkata, wanita yang mempunyai payudara yang lebih besar atau yang telah menjalani pembedahan dalam payudara harus memakai coli ketika sedang tidur, jadi payudara tidak akan terendam, tetapi masih perlu memilih coli yang sesuai dan sesuai untuk tidur. Apabila tidur, badan kita sama seperti otak yang memerlukan keselesaan, coli yang sesuai untuk tidur biasanya lebih lembut dan juga boleh menjaga pernafasan payudara.

Walaupun pandangan memakai coli semasa tidur menyebabkan tekanan dan boleh mengganggu kesihatan payudara ditolak oleh dunia kesihatan, mereka mengatakan tidak ada penyelidikan yang membuktikan bahawa memakai coli boleh menyebabkan kanser payudara.

Tetapi ada sesuatu yang perlu anda perhatikan, anda harus memilih coli yang selesa dan sesuai!

Sumber: Cerpen.co.id via Aliff Channel


from Sehinggit Media http://ift.tt/2BEhSY7
via Merah Hati Cintaku