Monday 29 January 2018

Dulu Bongkok, Setelah Melakukan 4 Senaman Ini, Tulang Belakang Jadi Tegak


Postur badan yang ramping menawan semestinya menjadi idaman, selain meningkatkan keyakinan diri kita juga kelihatan lebih sihat.

Namun, kerana pelbagai alasan dan sebab tertentu, kadangkala tubuh kelihatan bongkok. Tips berikut ini adalah gerakan untuk mengembalikan postur tubuh badan menjadi lurus, memetik laman Grid.id.

Secara rutin, lakukan beberapa gerakan di bawah ini untuk memperbaiki postur badan anda:

1. The Greerting


Seperti pada gambar, letakkan tangan di bahagian belakang punggung sampai keduanya terhubung. Tahan dalam posisi ini selama 10 saat.

2. The Lock


Letakkan satu tangan di belakang punggung, susuli dengan tangan yang lain, dan genggam dekat tulang belikat, tahan sampai kedua tangan bertemu seperti yang ditunjuk pada gambar di atas.

3. The Stand


Cari dinding yang rata, berdirilah di depannya hingga punggung bersentuh pada dinding tersebut, ulangi posisi ini beberapa kali.

4. The Fall


Sambungan dari posisi The Stand di atas, perlahan-lahan jatuh ke depan tanpa membengkokkan lutut. Lakukan seperti pada gambar.

Cukup lakukan 4 gerakan mudah ini secara rutin, postur badanmu akan kembali normal, pasti menjadi lebih berkeyakinan dalam menjalani kehidupan seharian.

Sumber: http://ift.tt/2jstcxg

from Sehinggit Media http://ift.tt/2GsbCpZ
via Merah Hati Cintaku